Site Loading

הדברה כימית והדברה ביולוגית

הדברה כימית והדברה ביולוגית

בעולם בו יש חשיבות עליונה לשמירה על הטבע ועל איכות הסביבה, שירותי הדברה כימית והדברה ביולוגית הם נהים פחות ופחות נפוצים אך הם עדיין קיימים ובמקרים מסויימים הם גם הטיפול היחיד בבעיית המזיקים. הדברה כימית והדברה ביולוגית שני סוגי הדברה אלו הינם סוגי הדברות עם חומרים מסוכנים (מאוד!) לאדם וכמובן שגם למזיקים.

הדברה כימית והדברה ביולוגית יתרונות וחסרונות

הדברה כימית והדברה ביולוגיתעבור שני סוגי ההדברה הללו ישנם יתרונות מאוד ברורים וישנם חסרונות מאוד ברורים. חשוב לדעת כי היום, רוב חברות ההדברה עושות הסבה מהדברות עם חומרים מסוכנים להדברות ירוקות וטבעיות יותר עם חומרים אשר לא מסוכנים לאדם ועדיין עושים את העבודה ברמה גבוהה מאוד. אך הדבר ירוקה וטבעית עדיין לא מתאימה לכל סוגי המזיקים ולכל מצב ולכן עדיין יש שימוש גם בסוגי הדברה כימית וביולוגית.

יתרונות שיטות אלו

  • הדברה אפקטיבית, מהירה.
  • הורגת כל סוגי המזיקים שנמצאים בסביבת החומר וללא פשרות
  • שומרת על בית נקי ממזיקים לאורך זמן רב
  • לא יקרה

חסרונות שיטות אלו

  • יש צורך לעזוב את הבית לשעות רבות ולפעמים ללילה
  • מסוכן עבור בעלי החיים והילדים בבית
  • מסכן את האוכל בבית ויכול להרעילו
  • רוב החומרים הללו לא מאושרים בחוק – יש לבדוק טוב באיזה חומר מדובר שבא מדביר הביתה

איזה הדברה עדיף ביולוגית או כימית?

כיום, אם כבר מזמינים הדברה מסוכנת שכזאת הביתה, עדיף שזה יהיה הדברה ביולוגית ולא כימית. הדברה ביולוגית הינה הדברה שהורגת את המזיקים בצורה פחות מזיקה לאדם מאשר החומרים הכימיים שיש למדבירים. רוב החומרים הכימים מסוכנים לאדם בצורה קיצונית, מה שחומרי ההדברה הביולוגים פחות ולכן זה יכול להיות הגורם המשפיע.

בנוסף, הדברה ביולוגית הינה הדברה עם מגוון רחב יותר של חומרי הדברה שאפשר להתאים לסוג ההדברה לפי כמות המזיקים בבית, אורך הזמן שהחומר יעבוד, גודל הבית וכמות החדרים. כך שאנחנו נקבל את ההדברה בצורה הרבה יותר מותאמת לצרכינו לעומת מישהו אחר שהזמין את אותה ההדברה.

לסיכום, הדברה כימית והדברה ביולוגית שתיהן מסוכנות מאוד לתושבי הבית ולכן יש להיזהר ולבדוק עם המדביר בדיוק כמה זמן צריך לצאת מהבית לאחר ההדברה ואם אפשר לקחת מרווח זמן של עוד כמה שעות, הרי זה משובח.

שיטות הדברה

Main Navigation