Site Loading

כך הפכו יוסי וצבי ויליגר את "willi food" לסיפור הצלחה

בשנת 1994 יצאו האחים צבי ויוסי ויליגר לדרך חדשה, כשהקימו את "willi food". עד מהרה הפכה החברה החדשה לשחקנית מרכזית בתחום יבוא המזון לישראל, וככל שחלפו השנים כך תפח היקף מכירותיה ואיתו הרווח הנקי של החברה. עדות מובהקת נוספת להצלחה של "willi food" ושל האחים ויליגר ניתנה בשנת 2014, כשהחברה נמכרה ל"אמבלייז" שכיכבה בכותרות של כל העיתונים הכלכליים ועוררה הדים רבים בשוק המזון ובעולם העסקים בכלל – כך הצליחו צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ואחיו הצעיר יוסי להוביל את "willi food" למקום בו היא נמצאת כיום.

הדרך של צביקה ויליגר

תחילת הדרך , "willi food" לא הייתה החברה הראשונה שניהלו יוסי וצבי ויליגר (צביקה ויליגר) – קדמה לה החברה שהקים אביהם אלכסנדר עוד בימיה הראשונים של המדינה, "ארמז ויליגר", ואשר עסקה אף היא בייבוא מזון (האב אלכסנדר הביא למדינה הצעירה, בין השאר, שימורי פטריות, לפתני פירות ושאר מעדנים של אותם ימים).

על מנת להכשיר את שני בניו לתפקידים הבכירים, שלח אלכנסדר את צבי ואת יוסי ללימודים בארה"ב, כשצבי למד ניהול באוניברסיטת UCLA, אחת מהאוניברסיטאות היותר איכותיות בארה"ב, ואם מוסיפים לכך את העובדה שבאותה תקופה לימודים בחו"ל היו הרבה פחות מקובלים מכפי שהם כיום, קל להבין מדוע זכו האחים ויליגר ביתרון משמעותי על פני מתחריהם.

למרות זאת, ועל אף שבתחילת דרכם בחברה המשפחתית הם עשו חיל, נאלצו בשלב מסוים יוסי וצבי ויליגר (צביקה ויליגר) לצרף לעסק שותפים, איתם התגלו חילוקי דעות, וכשהם הפכו יותר ויותר מהותיים החליטו האחים ויליגר לעזוב את החברה, על אף הסנטימנטים הברורים והעובדה שהם למעשה נולדו לתוכה – וכעבור שנתיים יצאו לדרך החדשה, "willi food".

צמיחה משנה לשנה

צמיחה משנה לשנה , כאמור היקפי המכירות של "willi food" גדלים משנה לשנה, ובהתאם גם הרווח הנקי של החברה. בשנת 2000, לדוגמה, הרווח הנקי היה סה"כ כ-2 מיליון ש"ח ואילו ב-2012 הוא כבר עמד על כ-24 מיליון, ובאופן דומה ניתן לראות כי היקף המכירות כמעט והכפיל עצמו משנת 2006 (כ-190 מיליון שקל) לשנת 2013 (יותר מ-335 מיליון שקל).

הצמיחה באה לידי ביטוי גם בקטלוג של החברה, שנכון להיום כולל יותר מ-600 מוצרים המיוצרים במדינות רבות ברחבי העולם (מהודו ועד איטליה, מיוון ועד ארגנטינה). מדי שנה מוצאים מהקטלוג מוצרים שסר חינם לטעמו של הצרכן הישראלי ומתווספים חדשים, שהרי תחום המזון מתאפיין בחידושים רבים (למשל המעבר של רבים לתזונה צמחונית או טבעונית) כשבנוסף מקפידים אנשי "willi food" ובראשם האחים ויליגר על איתור מוצרים שמתאפיינים לא רק באיכות גבוהה אלא גם במחיר סביר.

האיכות גבוהה של מוצרי ויליגר

האיכות גבוהה, המחיר – שווה לכל כיס , כאמור אחד המאפיינים הבולטים של פעילותה של "willi food" ובעצם גם אחד ממנועי ההצלחה שלה הוא ההקפדה על איכות גבוהה ובמקביל על מחיר שווה לכל כיס.

ה"אני מאמין" של צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ושל אחיו יוסי פשוט: יוקר המחיה בארץ, ובפרט בתחום המזון, גבוה שלא לצורך, ונובע בעיקר מחמדנותם של תאגידי ענק דוגמת תנובה או אוסם ומהיעדר תחרות מספקת בתחומים רבים. האחים ויליגר בוחרים להיכנס לנישות אלה עם מוצרים שהם כאמור הן איכותיים והן זולים יחסית, וכך מספקים לציבור הרחב בדיוק את מה שהוא צריך – מזון טעים ובריא בעלות אפשרית.

חשוב לציין כי בדרך לצרכן הישראלי חייבים "willi food" והאחים ויליגר לדלג מעל משוכה לא פשוטה, והיא המכס, כשבמקרים מסוימים שיעור המכס המוטל על מזון מיובא מקפיץ את מחירו במידה ניכרת – יש לקוות כי גם ממשלת ישראל תצטרף למאמץ של יוסי וצבי ויליגר (צביקה ויליגר) ותאפשר להם לספק לנו מזון איכותי במחיר סביר.

Main Navigation